Látogatóban Dr. Schärnél

Júniusban Kiss Dóri, a Gluténmentes élet blog írója nálunk járt olaszországi központunkban, hogy egy kis betekintést nyerjen a munkánkba. Ebben a cikkben az ő élményeit olvashatjátok erről az utazásról.

Kiss Dóri vagyok, a Gluténmentes élet blogról már talán ismerhettek. Nyár elején hatalmas élményben volt részem, ugyanis ellátogathattam Észak-Olaszországba, Bolzano környékére, hogy bekukkanthassak egy kicsit a Schär munkájába. Ebben a cikkben ezt a kirándulást szeretném megosztani veletek.

Az első napunkat szinte teljes egészében kitöltötte az utazás, ami bár picit fárasztó volt, olyan csodás helyeken vezetett az utunk, hogy egy percig sem unatkoztunk. Este 7 óra környékén értünk a szállásra, ami egy kilométerre sem volt a Schär központi épületétől, így bár fáradtan, de a kíváncsiságtól hajtva már aznap este tettünk egy sétát és feltérképeztük a helyszínt. Le sem tudom írni, micsoda élmény volt, egyrészt látni, hol történik a “varázslat”, másrészt pedig maga a környezet is mesés volt. Körben hatalmas hegyek erdőkkel, várakkal… tipikusan olyan környék, ahol azt érzed, hogy egy jó nagyot kell szippantanod a levegőből.

A Schärnél

Article14044_Dora 1.jpg

Prezentáció, körbevezetés, beszélgetések

Az hétfő délelőtt nagyon izgalmasan telt, meghallgathattam egy prezentációt rengeteg érdekes információval, többek között végre megtudhattam, ki is Dr. Schär - 1922-ben ő ismerte fel az egészséges táplálkozás szükségességét. Ami pedig elképesztően szimpatikus nekem, hogy Ulrich Ladurner, a Dr. Schär megalapítója a mai napig bejár az irodába és dolgozik! Szintén hatalmas élmény volt, hogy egy virtuális valóság szemüveg segítségével hirtelen becsöppentem a gyárba és bármerre néztem, körülöttem zajlott a gyártás: futószalagon siettek a kenyerek, a pizzák, láttam, hogyan ellenőrzik, kóstolják a kész termékeket.

Article14044_Dora 4.jpg

Végtelenül barátságos az egész irodaház, interaktív játékok, kisfilmek, videók várnak mindenhol, szerintem napokig el tudtam volna lenni azzal, hogy végignézek és végigpróbálgatok mindent. Amit szintén egy nagyon ötletes kezdeményezésnek tartok: az irodaház különféle pontjain vannak kis kóstolósarkok, ahol a munkatársak megkóstolhatják az újdonságokat és kis kérdőív segítségével véleményezhetik azokat a saját ízlésük szerint.

Ezután egy kis beszélgetés következett, meséltem a magyar gluténmentes helyzetről, említettem, hogy szerencsére egyre több és több gluténmentes termék kerül itt is piacra, a szolgáltatások (éttermek, cukrászdák, fagyizók) gluténmentesként jelölt kínálata sajnos nagyon sok esetben nem megbízható. Magyarországon még nem épült ki az a fajta tudatosság a cöliákiával kapcsolatosan, ami Olaszországban szinte tökéletesen evidens. Mondok egy példát: amikor ebédre került a sor, nekem külön kenyérrel és friss zöldségekkel készültek. Az ebédlőben, aki az én szendvicsemet készítette, azonnal kesztyűt húzott és a konyha egy másik felén, tálcán, mindentől elkülönítve állította össze az ebédemet. Melengette a szívemet, hogy ennyire figyelmesek.

Article14044_Dora 3.jpg

Kóstolások

Kedden kóstolónapot tartottunk, illetve kipróbáltuk az új Schär Mix B – Bread Mix lisztet is, ami valami csoda, úgyhogy ha végre elérhető lesz Magyarországon is, mindenképpen csapjatok le rá! Ahogy gyúrtam a tésztát, totálisan arra emlékeztetett, mint mikor még régen, búzalisztes tésztát gyúrtam. Ruganyos, könnyű, levegős… tényleg fantasztikus! Nagyon finom kenyeret sütöttünk belőle pihe-puha bélzettel és nagyon ropogós kéreggel!

Rengeteg Schär finomságot kóstolhattam meg, az új kenyereket, amiket már volt szerencsém megismerni - nagyon szeretem őket és Bálint is imádja annak ellenére, hogy ő nem gluténérzékeny. Megkóstoltam az új pizzalapot is, ami ezúttal mozzarellával, paradicsommal és sonkával készült, valami isteni volt! Még azt is megkockáztattam, hogy felvette a versenyt az előző este étteremben evett pizzával. Négysajtos Pizza, Lasagne, Croissant… csak néhány azon finomságok közül, amiket korábban még nem volt lehetőségem megkóstolni és most tesztelhettem. Minden elfogultság nélkül mondhatom, hogy kivétel nélkül nagyon finomak és úgy érzem, nem tudok elég hálás lenni a Schärnek, amiért újabb és újabb finomságokkal teszik könnyebbé és színesebbé a gluténérzékenyek mindennapjait.

A kedd délelőtt is nagyon jól telt, a kóstolokkal elképesztően jól laktam, csodás érzés volt, hogy mindenből tudtam enni…

Elköszöntem a kedves csapattól, akikkel a délelőttöt töltöttem és még egy kis ellátmányt is kaptunk a kirándulásunkra és a hazaútra.

Szabadidő az olasz gluténmentes paradicsomban

Hétfő délután Bálinttal (ha követitek a blogomat, akkor ismeritek, aki nem követi: Bálint a barátom, vagyis most már a vőlegényem) kirándulni indultunk, hosszas tanakodás és böngészés után arra vonatkozóan, hogy mik a legnépszerűbb látnivalók a környéken, végül a Messner Mountain Múzeumnál tettük le a voksunkat. Nem csak azért volt érdekes, mert a rengeteg vár egyikén sétálhattunk végig és csodálhattuk meg a lélegzetelállító kilátást, ahogy a hegyen álló vár falai szinte a felhők közé repítettek minket, hanem megismerkedhettünk Reinhold Messner munkásságával is, aki az alpesi stílusú hegymászás egyik legnagyobb alakja – csak egy példa: egyedül mászta meg a Mount Everest csúcsát oxigénpalack nélkül.

Article14044_Dora 2.jpg

Este Bolzano főterén egy gluténmentes ételeket is kínáló étteremben vacsoráztunk a Schär meghívásában. Olaszországban, ha valahova ki van írva, hogy gluténmentes, akkor az gluténmentes. Azért a biztonság kedvéért rákérdeztünk náluk, hogy akkor most biztosan keresztszennyeződés mentesen tudják készíteni a gluténmentes ételeket? A pincér hihetetlenül szimpatikusan és kedvesen mondta, mint akinek mi sem természetesebb, hogy nyugodjunk meg, két külön konyha van, az egyik kizárólag a gluténmentes ételeknek, így zárják ki a keresztszennyeződés legminimálisabb esélyét is. A pizza isteni volt. Ezt követően tettünk még egy sétát Bolzanoban, bebarangoltuk a kis utcákat, megnéztük a tereket és imádtuk az egésznek a hangulatát.

Kedd délutánra a Karersee-t néztük ki magunknak és azt kell mondanom, hogy a lehető legjobb döntés volt. Szerintem ez volt a leggyönyörűbb hely, amit életemben valaha láttam. Mélykék színű tó, körbevéve hatalmas fákkal, azok körül órási hegyek gleccserekkel, majd az égbolt. Ez az a látvány, amitől szerintem mindenkinek tátva marad a szája – még fotók láttán is, nemhogy élőben.

Este tettünk még egy sétát Gargazonne-ban, ahol a szállásunk volt, szerda reggel pedig indultunk hazafelé.

Végtelenül hálás vagyok, hogy ilyen élményben lehetett részem. Köszönöm szépen a meghívást, a vendéglátást, hogy bekukkanthattam a legnagyobb gluténmentes cég működésébe, mindennapjaiba és hogy megismerhettem ezt a kedves csapatot, aki minden nap azon dolgozik, hogy nekünk, gluténérzékenyeknek könnyebbek legyenek a mindennapjaink.

Fantasztikus kirándulást volt, köszönöm!